Bulgaria a lansat noul brand turistic. Turistii romani sunt pe lista de prioritati!

Postat de

Vecinii nostri se misca foarte bine atunci cand este vorba de turism. Acest lucru a fost confirmat de miile de turisti care calatoresc catre aceasta destinatie prin Travel Planner.

In contextul brandului turistic, chiar daca tara noastra a reusit sa definitiveze cu mult inaintea lor brand-ul de tara, ceea ce au facut bulgarii mai apoi, se pare ca este mult mai complex. De ce?  Pentru ca in afara brandului turistic naţional şi a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, precum şi o strategie de branding pentru regiunile ţării. In completare, a fost lansat un brand pilot pentru regiunea Tracia.

Noul brand, avand sloganul Bulgaria – A Discovery to Share, a fost dezvoltat printr-un proiect cu fonduri finantate prin programele regionale UE, în valoare de 700.000 euro şi descrie Bulgaria drept o destinaţie prietenoasă, fermecătoare şi încă nedescoperită. Aici ii contrazicem putin, pentru ca turistii romani au descoperit-o si o redescopera cu placere de la un an la altul. Probabil ca partea aceasta se refera la celalate tari participante la sondaj. Mai concret, conceputul vizual al brandului principal si cele 10 sub-branduri au fost testate in 15 tari, in randul a peste 2.000 de reprezentanti ai industriei turismului!

Dar pentru ca iata suntem balcanici, la fel ca in cazul scandalul frunzei romanesti si noul logo turistic al Bulgariei, menit sa promoveze calatoriile in aceasta tara a iscat unele controverse, deoarece seamana cu cel lansat toamna trecuta de Kargastan. Cele doua logo-uri au aceeasi forma si culori asemanatoare. Designul interior al logo-ului statutul kargaz reprezinta soarele, apa, muntii, nisipul si vegetatia, elemente prezente si in emblema bulgareasca.  Potrivit ministerului bulgar, asemanarea este una totusi una intamplatoare, deoarece noul brand a fost dezvoltat după o analiză a percepţiei actuale a Bulgariei ca destinaţie turistică şi în comparaţie cu destinaţii concurente iar creatorii brandului au luat în considerare sondaje efectuate în 11 ţări din Europa şi Asia.

Folosirea logo-urilor şi a simbolurilor brandului va fi gratuită, după înregistrarea pe o platformă online care va fi deschisă în luna martie, accesibilă de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei şi Turismului.

Se pare ca noul brand desi putin mediatizat este unul cu noroc, judecand prin prisma rezervarilor tip early booking ale turistilor romani care au crescut cu peste 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Daca ofertele sunt selectionate de catre turist dupa niste criterii solide si obiective, ofertele early booking care, atentie, se apropie cu pasi repezi ultimele praguri, pot aduce chiar avantaje majore!

Sa-i felicitam pe bulgari pentru noul brand de tara si sa le uram succes si cati mai multi turisti multumiti, pentru ca, nu-i asa, acesta este si obiectivul Travel Planner!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Selectati optiunea antispam

>