Prezentare Bulgaria

Pe scurt, despre secretele turismului din Bulgaria

Fondată în urmă cu peste 1000 de ani, Bulgaria este unul dintre cele mai vechi state ale Europei. Deşi ocupă doar 2% din teritoriul bătrânului continent, această ţară îşi surprinde de fiecare dată vizitatorii, prin cele 30.000 de monumente istorice, din care 7 sunt incluse în patrimonial mondial UNESCO, prin cele 36 de situri culturale, 160 de mănăstiri, 330 de muzee şi galerii. De asemenea, litoralul bulgar al Mării Negre, cu o lungime de 380 km, este renumit prin plajele sale fine şi late, nisipurile aurii, golfurile cu maluri abrupte şi peşterile submarine. Munţii ocupă 28% din teritoriul Bulgariei, în sud-vestul ţării aflându-se trei staţiuni de iarnă faimoase în întreaga lume.

Alte forme de turism aflate într-o continuă dezvoltare sunt cel rural, ecologic şi balnear. Apa caldă a Mării Negre, soarele strălucitor, plajele largi şi confortabile sau nisipurile fine sunt o zestre dată de la natură Bulgariei. Însă hotelurile renovate şi serviciile de calitate sunt factorii decisivi care au început să atragă, în ultimii 10-15 ani, către litoralul bulgar, din ce în ce mai mulţi turişti. Oraşele Varna şi Burgas beneficiază de două aeroporturi internaţionale, care conectează Riviera bulgară cu restul lumii. Aşa că, deşi infrastructura rutieră nu e neapărat strălucită, majoritatea turiştilor, cu excepţia celor bulgari şi români, sosesc pe calea aerului.

Dintre cele mai cunoscute oraşe şi staţiuni de pe malul Mării Negre amintim de Balcik, Albena, Nisipurile de Aur, Varna, Byala, Obzor, Sunny Beach, Nessebar, Burgas, Pomorie, Primorsko, Ahtopol şi lista poate continua… Temperatura medie a aerului este, în iunie, de 250C. De-a lungul litoralului se află o serie de izvoare de apă minerală şi surse de nămol curativ, zece rezervaţii şi două parcuri naturale – Nisipurile de Aur şi Stranja.

Istoria turismului bulgăresc

Turismul de litoral în Bulgaria a început să se dezvolte din anii ‘60. Sub regimul comunist, o serie de staţiuni de lux (la acea vreme) – Albena, Nisipurile de Aur şi Sunny Beach – au reprezentat un punct de întâlnire pentru elita Blocului de Est. Coasta locală a Mării Negre a fost deseori numită “Red Riviera” şi nu avea faună sălbatică periculoasă, dar un sezon de vară lung și un climat foarte cald. La începutul anilor 1960, aceste statiuni au început să atragă turiști bogați din Occident, care de obicei alegeau Cannes sau Nisa.

Numărul de turiști care vizitează litoralul Bulgariei, de la est și la vest, a crescut constant de-a lungul anilor 1970 și 1980. Turismul a devenit de turiști a crescut rapid în ultimii ani, iar în anul 2010, Bulgaria a fost cea mai populară destinaţie turistică pentru cetăţenii britanici! Hai că pe asta nu o ştiaţi… Unul din secretele bulgarilor este că au continuat şi dezvoltat colaborarea cu marii touroperatori internaţionali, după 1990.

Bulgaria a fost mereu pe harta TUI, Thomas Cook – Neckermann, Dertour ori ITS. Aceşti touroperatori nu au investit direct, dar au acordat credite pentru renovarea unor hoteluri (aşa cum au făcut în Albena), au garantat un flux mare de turişti, contra unor preţuri foarte bune (e normal să fie aşa), au acordat bulgarilor consultanţă privind introducerea atractivelor servicii all inclusive.