TravelPlanner
Înapoi la meniu
TravelPlanner

Neclaritati despre plati si rambursari

Pentru a afla conditiile de plata aferente oricarei oferte, trebuie doar sa accesati butonul Continua rezervarea. Fiecare oferta are conditii proprii de plata, de anulare si de modificare.

Am incercat sa negociem conditii flexibile de plata, dar si de anulare sau modificare, astfel ca pentru majoritatea ofertelor noastre, veti avea posibilitatea de plata a unui avans si diferenta cat mai aproape de data plecarii.

Puteti efectua plata, doar dupa emiterea facturii proforme, prin urmatoarele metode:

- card online, prin accesarea link-ului dedicat din proforma. Platile prin card online se comisioneaza suplimentar cu 0,65% pentru card persoane fizice, respectiv 1,20% pentru card persoane juridice

- numerar la orice casierie Unicredit. Comision 0.

- numerar sau cu cardul la POS* in agentie (Bucuresti). Platile prin POS se comisioneaza suplimentar cu 0,50% pentru card emis de Unicredit; 1,10% pentru card emis de alte banci din Romania; 1,60% pentru card emis de banci din strainatate.

Se poate achita atat RON dar si EURO, ambele fiind disponibile pe factura proforma emisa.

Platile in RON se vor face la cursul BNR din ziua platii +2% comisionul de risc valutar, acesta este deja calculat in factura proforma pe care o veti primi.

Este foarte important ca atunci cand efectuati o plata sa treceti la referinta platii (detalii plata), numarul facturii proforme sau numarul ofertei, pentru o identificare rapida.

Care sunt conditiile de plata?

In functie de fiecare hotel sunt stabilite anumite conditii de plata. Exista 4 optiuni de plata general valabile: integral flexi, integral superflexi, partial flexi, partial superflexi. Se poate achita integral avand beneficiul unui tarif mai mic sau exista optiunea de platapartiala cu un avans ( in transe) de minimum 10% si conditii superflexibile de rezervare.

Unde gasesc optiunile de plata?

In pasul al doilea de rezervare, unde se completeaza numele persoanelor in camera, in partea de jos a paginii inainte de finalizare, se gasesc cele 4 optiuni de plata.

Ce inseamna Flexi si Superflexi?

Diferenta dintre optiunea flexi si superflexi consta in procentele de penalizare in caz de anulare si valoarea taxei de modificare, care sunt mai mari la optiunile Flexi decat la cele Superflexi. De asemenea, optiunea superflexibila ofera posibilitatea activarii pana la o anumita data a unui voucher valoric pe suma penalizata, care se poate folosi pentru rezervari viitoare (practic nu se retine absolut nimic din suma achitata). 

Procentul de penalizare mentionat se aplica la valoarea totala sau doar a avansului achitat?

Penalizarea specificata in contract se aplica la valoarea totala a pachetului turistic, indiferent daca acesta fost achitat partial sau integral.

Ce inseamna transformarea sumei in voucher valoric si cum il pot folosi?

In cazul optiunilor de plata exista posibilitatea activarii unui voucher valoric pe suma penalizata sau parte din suma penalizata pana la o anumita data. Acest voucher valoric poate fi folosit pentru rezervari viitoare, poate fi transmisibil si are o valabilitate de 12 luni de la data emiterii.

Cum procedez daca vreau sa platesc doar un avans?

In momentul rezervarii online aveti posibilitatea de la selecta optiunea de plata partial flexi sau superflexi care va permite plata unui minim avans la rezervare.

Trebuie sa sun sa confirm plata, sau sa trimit dovada de plata?

Nu, nu este nevoie sa ne sunati pentru confirmarea platii dvs., deoarece verificam constant inregistrarile pe cont. Insa, in cazul plecarilor imediate, este nevoie sa transmiteti o dovada a platii pe baza careia se va rezerva ferm vacanta dvs.

Am uitat sa trec sau am gresit numarul facturii proforme in referinta platii?

In general, nu este o problema daca nu este trecuta referinta platii, insa identificarea tranzactiei poate duce la intarzierea emiterii documentelor, uneori chair si cateva zile. Daca detaliile de plata se completeaza corect, identificarea tranzactiei este imediata si emiterea documentelor este rapida.

In cat timp se inregistreaza o plata?

In general platile sunt inregistrate in aceeasi zi in care ati efectuat plata. In acest sens primiti un SMS cand am verificat plata dvs. si documentele aferente etapei in care se afla rezervarea. Insa, timpul de inregistrare a platii depinde in mare parte de modalitatea de plata, respectiv:

- Plata prin card online se inregistreaza imediat. Veti primit documentele dupa finalizarea tranzactiei online.

- Platile prin transfer bancar (sau Revolut) se inregistreaza in cca 24h pentru Lei si cel mult 48h pentru Euro. 

- Platile prin transfer bancar dintr-un cont Unicredit, sau prin depunere de numerar la o sucursala, se inregistreaza imediat in cont. 

Cum stiu ca plata mea a fost inregistrata?

Veti primi un SMS cand am verificat plata dumneavoastra, iar la scurt timp dupa acest lucru documentele aferente rezervarii vor fi emise.

Ce inseamna plata in rate?

Desi nu avem conventii incheiate cu banci care sa va permita plata in rate fara dobanda, daca alegeti optiunea de plata Partial Superflexi va putem ajuta sa esalonati plata vacantei in mai multe transe, la termenele stabilite cu agentul de vanzari, astfel incat sa fie convenabil si pentru dumneavoastra. Plata finala nu trebuie sa depaseasca data plecarii in vacanta

Am achitat avansul, cand primesc proforma pentru diferenta?

Proforma pentru diferenta se va emite cu 10 zile inainte de data scadenta. In cazul in care doriti sa achitati mai devreme puteti solicita agentului dvs prin email emiterea facturii proforme

In cat timp mi se returneaza o suma de bani?

In cazul rezervarilor anulate, sau pentru orice diferente pe care vi le datoram in urma unor modificari, rambursarea sumei se va efectua intre 7 si 14 zile de la data confirmarii anularii sau modificarii.

Cum platesc daca sunt la cazare si doresc sa prelungesc sejurul?

In urma confirmarii disponibilitatii cu hotelul, se va emite o factura proforma pe care o puteti achita online, cu cardul.

Daca am primit factura proforma inseamna ca am camera rezervata?

In general, confirmarea rezervarilor se face inainte de plata facturii proforme. In cazul rezervarilor cu plecare imediata putem confirma disponilitatea de moment a locurilor, urmand ca dupa efectuarea platii sa se faca confirmarea ferma a rezervarii. Pentru plecarile imediate nu ne este permisa retinerea temporara a camerelor.

Se poate intampla ca dupa efectuarea platii sa nu primesc confirmarea rezervarii?

In cazul plecarilor imediate (cand hotelul aplica penalizari de anulare chiar din momentul confirmarii), rezervarile sunt confirmate numai dupa efectuarea platii. In acelasi timp, trebuie avut in vedere faptul ca disponibilitatea hotelurilor se schimba zilnic, chiar in cateva ore, mai ales pe timp de vara. Desi sansele sunt mici, se poate intampla ca altcineva sa rezerve ultimele camere ramase disponibile, fie prin alte agentii, pe website-ul oficial al hotelui, sau prin booking.com. De aceea este foarte important sa faceti dovada platii cat mai repede posibil. In aceasta situatie incercam sa va gasim oferte alternative similare. Daca nu veti considera acceptabile alternativele, atunci va returnam banii platiti.

De ce se achita cei 2% comision de risc valutar in cazul platilor in RON?

Riscul valutar reprezinta pierderi inregistrate din cauza modificarii cursului de schimb al Euro in perioada dintre plata dumneavoatra catre agentie in Lei si plata agentiei in Euro catre furnizorii de servicii turistice din Bulgaria, Grecia, si Turcia.

Pot veni la sediu sa fac plata?

Cel mai avantajos ar fi sa achitati prin transfer sau card online pentru ca in scutiti mult timp. Puteti veni si in agentie dar poate fi aglomerat si este posibil sa asteptati ceva mai mult. Documentele pe care le primiti prin email la plata prin banca sunt aceleasi pe care le primiti fizic cand venit la noi.

Se poate face plata cu cardul din strainatate?

Da. Nu exista restrictii in acest sens. Insa, daca aveti cont deschis la o banca in strainatate, este indicat sa verificati in prealabil ce comisioane practica pentru transferuri internationale.

Poate plati altcineva in locul meu?

Da. Proforma poate fi platita de oricine in numele dumneavoastra. Singura cerinta este sa specifice la detaliile de plata numarul facturii proforme sau numarul de oferta. Altfel nu vom sti pentru cine este suma respectiva.

Se poate plati partial euro si partial lei?

Da. Plata proformei poate fi efectuata partial din mai multe conturi, in Euro si in Lei, sau se pot combina mai multe variante de plata (depunere de numar cu transfer, numerar la agentie cu plata la POS, etc), cu urmatoarele observatii: sa specificati la detaiile de plata numarul proformei sau al ofertei, platile sa fie la un interval de cel mult 2 zile, si, de preferat sa ne anuntati in prealabil.

Se poate plati cu doua carduri?

Da. Plata proformei poate fi efectuata partial din mai multe conturi, in Euro si in Lei, sau se pot combina mai multe variante de plata (depunere de numar cu transfer, numerar la agentie cu plata la POS, etc), cu urmatoarele observatii: sa specificati la detaiile de plata numarul proformei sau al ofertei, platile sa fie la un interval de cel mult 2 zile, si, de preferat sa ne anuntati in prealabil.

Se poate plati si la alta banca decat Unicredit?

Nu. Depunere de numerar se poate face doar la sucursalele Unicredit. Nu se poate face la alte banci pentru ca nu avem cont deschis in alta parte. Alternativ, puteti merge la o sucursala a bancii dvs pentru a initia un ordin de plata.

Se poate plati cu tichete de vacanta?

Nu. Tichetele de vacanta pot fi decontate numai pentru vacante in Romania. Nu se accepta tichete (sau card) de vacanta pentru rezervarile efectuate in strainatate.

Se poate plati la receptia hotelului vacanta?

Nu. Rezervarile efectuate prin agentie trebuie achitate integral inainte check-in. Altfel, hotelul nu va primeste la cazare. Doar rezervarile efectuate direct la hotel, daca va permit conditiile acestuia, se pot achita la receptie.

Am primit mail ca mi s-a anulat rezevarea, dar eu am facut plata.

Sistemul nostru trimite notificari automate atat timp cat nu se inregistreaza plata pana la ora 17 in ziua scadentei proformei. Tranzactiile prin banca necesita un timp de inregistrare si procesare, in funtie de modalitatea de plata. Cel mai probabil nu a fost inca procesata in contul nostru. In acest caz, va rugam sa trimiteti dovada platii intr-un reply pe emailul cu proforma, pentru a opri procedura de anulare.

Ce se intampla daca nu am trecut la detalii plata numarul proformei sau ofertei ?

In acest caz este posibil sa intarziem procesarea platii dumneavoastra si sa primiti in continuare notificari de plata a proformei. In aceasta situatie va rugam sa trimiteti dovada platii pe email in reply la mesajul cu proforma.

Cum aflu cat mai am de plata?

Dupa plata avansului se emite un contract de servicii turistice in care este precizat suma achitata, precum si sumele ramase de plata si scadentele acestora. Il puteti accesa din emailul primit de la noi cu documentele de avans.

Cum procedez daca nu se deschide link-ul de plata online cu cardul?

Daca nu factura proforma nu se deschide, va rugam sa informati in reply pe email agentul de turism. Este posibil sa fie erori tehnice temporare pe website. Daca proforma se deschide, dar link-ul de plata online nu, atunci inseamna ca sistemul Unicredit nu functioneaza temporar. Daca ati descarcat proforma pe telefon, cel mai probabil aplicatia care citeste fisirere PDF nu recunoaste link-ul de plata. Incercati de pe un calculator, sau folositi aplicatia Google Drive pentru a vizualiza fisiere PDF.

Cum procedez daca vreau modificarea facturii sau a documentelor?

Pentru orice modificare a facturii fiscale, va rugam sa trimiteti un email la contabilitate@travelplanner.ro solicitarea detaliata cu ce aveti nevoie. In cazul in care modificarea reprezinta o urgenta, sa mentionati acest lucru in email. Termenul maximum de raspuns este de 5 zile lucratoare.