TravelPlanner
Înapoi la meniu
TravelPlanner

45 Intrebari frecvente

Intrebari si raspunsuri frecvente

Sunteti de incredere?

Primim destul de des aceasta intrebare. Si pe buna dreptate. Daca de la oricare magazin cumparati un frigider, platiti si mergeti cu el acasa, atunci cand cumparati o vacanta, lucrurile se schimba. Platiti o suma de bani si plecati cu niste hartii, vacanta petrecandu-se peste o anumita perioada, timp in care se poate intampla orice. De 14 ani organizam eficient si in siguranta vacante in Bulgaria la un pret convenabil. In cei 14 ani de activitatte am organizat vacante pentru cateva zeci de mii de turisti, am fost premiati pentru eficienta noastra de asociatii profesionale si guvernamentale si am primit aprecierea a peste 6000 de turisti. Daca nu v-am convins, puteti oricand vedea ce spun turistii despre noi

Nu mi-a raspuns nimeni la telefon. De ce ?

Nu este o scuza, dar cateodata, primim mai multe telefoane simultan si ne este greu sa raspundem, mai ales daca suntem sunati pe telefonul fix si nu stim cine a sunat pentru a putea reveni cu un telefon. Puteti completa oricand formularul pentru cereri personalizate sau ne puteti scrie un e-mail la office@travelplanner.ro. Vom raspunde in cel mai scurt timp posibil.

In cat timp primesc confirmarea rezervarii ?

In general, ne recomanda rapiditatea si promptitudinea procesarii rezervarilor, asadar in maximum 24 h de la rezervare veti primi confirmarea pe email. In unele cazuri (final de program early booking, rezervari last minute), in functie de furnizor/hotel confirmarea rezervarii poate dura mai mult de 24 h, insa veti fi notificat in prealabil pe email.

Cand primesc factura proforma?

In general factura proforma se emite dupa ce primim confirmarea rezervarii, aprox 24-48 h, in functie de fiecare hotel. Pentru a preintampina situatii neplacute, preferam sa rezervam temporar camerele pentru dumneavoastra. In cazul in care nu este permisa rezervarea temporara, cum sunt cazurile cu intrare foarte apropiata, veti primi factura proforma in aceeasi zi, urmand ca rezervarea sa se faca doar dupa efectuarea platii la disponibilitatea de la acel moment.

Cum rezerv o oferta de pe site?

In pagina hotelului preferat, selectati perioada, tipul de masa si numarul de persoane in camere apoi apasati butonul "calculeaza pret si rezerva" pentru a fi directionat catre formularul de rezervare. Completati cu atentie toate campurile si apasati butonul "finalizati rezervarea". La final veti primi un numar de inregistrare si veti fi contactat de un reprezentant Travel Planner in cel mai scurt timp.

Cum modific o cerere de rezervare?

Orice modificare doriti sa efectuati pe o cerere de rezervare trebuie transmisa pe email, ca reply la formularul de inregistrare.

Pot face rezervare pentru parcare?

In Bulgaria numarul locurilor de parcare alocat fiecarui hotel este limitat. De asemenea, in marile statiuni (Nisipurile de Aur, Sunny Beach) este destul de aglomerat mai ales in sezon, astfel ca gasirea unui loc de parcare devine o adevarata provocare. Din acest motiv, nu exista posibilitatea rezervarii in prealabil a unui loc de parcare. Exceptie fac hotelurile de tip resort sau statiunile mai mici unde spatiul de parcare este mult mai generos.

Cum obtin mai repede o oferta?

Utilizand motorul de cautare sau de pe site-ul Travel Planner de pe site-ul nostru, aveti acces instant la toate ofertele noastre. Preturile de pe site sunt aceleasi ca cele pe care le-ati primi pe email. Alegeti destinatia / hotelul dorit, introduceti perioada calatoriei, numarul de camere dorit, precum si numarul de persoane pentru fiecare camera. La varsta copil, treceti intotdeauna cea pe care o va avea la data inceperii vacantei. Accesati butonul "cautare" si asteptati generarea rezultatelor. Ulterior puteti filtra rezultatele dupa tip de masa, numar de stele, facilitati sau tematica dorita.  Acestea se pot filtra ulterior dupa criteriile dorite si pastra doar rezultatele care corespund nevoilor dumneavoastra.

Cum gasesc informatii despre un anumit hotel?

Accesati sectiunea Informatii hotel, veti regasi o detaliere ampla a serviciilor oferite. Puteti, de asemenea, sa accesati sectiunea "Ce este inclus sau nu in pret". Facem tot posibilul ca informatiile sa fie actualizate in timp real, cu toate acestea pot surveni mici neconcordante, insa pentru orice nelamurire, puteti trimite un mail la care consultantii nostri vor raspunde cat mai rapid. Pentru a consulta conditiile de plata si de anulare, accesati butonul "Calculeaza pret si rezerva", afisat in dreptul fiecarei oferte. 

Ofertele de pe site sunt cele finale sau se pot negocia?

Preturile de pe site sunt cele finale, nu sunt negociabile. Pentru toate cererile telefonice sau de pe email, ofertele transmise vor fi identice cu cele prezente pe site.  

Ce hoteluri imi recomandati?

Recomandarile sunt in general subiective si tin de foarte multe criterii, insa pe site-ul nostru veti regasi o selectie de hoteluri la sectiunea Recomandari Travel Planner. Oricat ne straduim, este posibil sa nu ne potrivim de fiecare data cu preferintele dvs, de aceea va incurajam sa parcurgeti ofertele noastre. Colaboram doar cu unitati de cazare care ofera un raport calitate-pret corect, dar asta nu inseamna ca toate sunt potrivite nevoilor dumneavoastra. Recomandam sa cititi informatiile prezentate, precum si recenziile clientilor nostri. Bineinteles, consultantii nostri raman la dispozitia dumneavoastra pentru orice neclaritati intampinati pe parcurs.

Pot veni la agentie pentru oferta?

Toate ofertele sunt disponibile online, de aceea recomandam, cu atat mai mult in contextul pandemic actual, sa consultati oferta pe site sau sa ne sunati. Oferta primita in agentie va fi intotdeauna aceeasi cu cea de pe site. Poate deveni aglomerat in agentie si timpul de asteptare poate fi destul de mare. Consultantii nostri vor prelua datele dumneavoastra, dar in majoritatea situatiilor ofertele vor fi trimise tot pe email.

Nu recomandam sa luati decizia pe moment, deoarece nu veti putea fi atent la toate informatiile si conditiile prezentate, ulterior puteti constata ca poate nu ati rezervat ce va doreati, iar o anulare sau chiar o modificare poate presupune costuri suplimentare. Completarea datelor personale si acceptarea termenilor ofertei se vor face in continuare online.

Un alt aspect este raspunsul pentru disponibilitatea locurilor, acesta poate presupune un timp de procesare si depinde de raspunsul unitatii de cazare, pe care nu il primim instant.

Vreau oferta pentru alta perioada, tip de camera sau configuratie, cum procedez?

Toate ofertele sunt disponibile online, trebuie doar sa accesati linkul hotelului dorit si sa schimbati criteriile de cautare (nr de persoane, perioada etc.). Daca intampinati dificultati puteti trimite un reply la emailul primit si vom reveni cu oferta refacuta, trebuie sa aveti in vedere ca poate presupune un timp de procesare a acesteia, de aceea cel mai rapid veti obtine informatia accesand linkul hotelului.

Care sunt conditiile de plata?

In functie de fiecare hotel sunt stabilite anumite conditii de plata. Exista 4 optiuni de plata general valabile: integral flexi, integral superflexi, partial flexi, partial superflexi. Se poate achita integral avand beneficiul unui tarif mai mic sau exista optiunea de plata in transe/partiala cu un avans de minimum 10% si conditii superflexibile de rezervare.

Ce inseamna Flexi/Superflexi?

Diferenta dintre optiunea flexi si superflexi consta in conditiile de anulare care implica o penalizare de 25% in varianta flexi versus o penalizare de 15% in varianta superflexi pana la o anumita data. De asemenea, optiunea superflexibila ofera posibilitatea activarii unui voucher valoric pe suma penalizata de 15% pana la o anumita data, care se poate folosi pentru viitoare rezervari (practic nu se retine absolut nimic din suma achitata). 

Trebuie sa sun sa confirm plata/ sa trimit dovada de plata?

Nu, nu este nevoie de confirmarea platii dvs., deoarece verificam constant inregistrarile pe cont ale tranzactiilor dvs. Insa in cazul plecarilor imediate este nevoie sa transmiteti o dovada a platii pe baza careia se va rezerva ferm vacanta dvs.

In cat timp se inregistreaza o plata?

In general platile sunt inregistrate in aceeasi zi in care ati efectuat plata, in acest sens primiti o notificare si documentele aferente etapei in care se afla rezervarea. Unele transferuri bancare pot dura pana la 24-48 h lucratoare in functie de fiecare banca. Daca dupa 2 zile lucratoare, plata inca nu a fost inregistrata, va rugam reveniti cu un reply si dovada platii pentru a putea verifica.

Am achitat avansul, cand primesc proforma pentru diferenta?

Proforma pentru diferenta se va emite cu aproximativ 7 zile pana la data scadenta. In cazul in care doriti sa achitati mai devreme puteti solicita agentului dvs prin email emiterea facturii proforme

In cat timp mi se returneaza o suma de bani?

In cazul rezervarilor anulate, rambursarea sumei se va efectua intre 7 si 14 zile de la data confirmarii anularii dvs

Cum pot adauga o cerere suplimentara la rezervare?

In general, cererile suplimentare se pot trece la sectiunea de observatii din cadrul formularului de rezervare sau se pot transmite pe email. Acestea sunt solicitate hotelului in masura disponibilitatii si nu se pot garanta de catre agentie din momentul rezervarii (ex: o camera ceruta la un etaj superior nu este garantata prin rezervare, deoarece distributia camerelor se efectueaza de catre receptie doar cu 24 h inainte de check-in).

De ce se aplica penalizari in cazul anularilor?

Orice oferta este supusa anumitor conditii de rezevare si plata. In cazul anularilor se pot percepe penalizari cu cat termenul de anulare este mai aproape de plecare (deoarece hotelierul nu mai are suficient timp pentru a revinde camera). Hotelierul percepe aceste penalizari pentru a acoperi costurile aferente camerei anulate.

Ce inseamna servicii in limita locurilor disponibile?

O parte dintre serviciile oferite in cadrul hotelului (precum locurile de parcare, sezlongurile la piscina exterioara sau la plaja, cerintele speciale de early check/late check-out) sunt oferite in masura disponibilitatii, deoarece numarul de locuri este limitat raportat la capacitatea totala a hotelului. Mai ales in sezon cand gradul de ocupare a hotelului este mai mare sau aproape de 100% pot aparea situatii punctuale in care o parte dintre servicii/facilitati sa nu fie disponibile in timp real. In acest caz, hotelierii fac tot posibilul sa suplimenteze aceste servicii sau sa le asigure cat mai multor turisti, fara sa fie afectata foarte mult calitatea acestora.

Care sunt documentele necesare la hotel?

In general receptia hotelului solicita voucherul de calatorie emis de agentie si actele de identitate ale turistilor inscrisi pe voucher. Este foarte important ca toate datele mentionate pe voucher sa corespunda cu datele din actele de identitate. Orice neconcordanta intre acestea intra in sarcina turistului si poate genera costuri suplimentare la check-in.

De ce am nevoie de o asigurare de calatorie?

Asigurarea medicala privata de calatorie este optionala, dar recomandata. In general, serviciile medicale din cadrul statiunilor sunt prestate de operatori privati (medici cabinete individuale, clinici private etc) care pot avea niste costuri foarte mari. De aceea, pentru o suma modica este recomandat sa activati polita de asigurare medicala care permite decontarea imediata sau la intoarcerea in tara a serviciilor medicale din destinatie. Se poate apela si serviciul public de sanatate in cazul tarilor UE pe baza cardului european de sanatate, insa timpul de asteptare poate fi mai mare sau disponibilitatea serviciilor redusa.

Ce se intampla daca se schimba conditiile de calatorie?

In cazul in care apar modificari ale conditiilor de calatorie, turistul va putea fi notificat in prealabil. Insa este recomandat ca turistul sa se informeze periodic despre conditiile de calatorie direct din surse oficiale (site ul MAE, site uri oficiale ale agentiilor guvernamentale). Orice modificare a conditiilor de calatorie nu atrage dupa sine anularea sau modificarea rezervarii initiale si nu reprezinta caz de forta majora pentru rezilierea contracului.

Am o situatie urgenta, cum procedez?

In functie de natura situatiei, trebuie sa anuntati in primul rand agentul care se ocupa de rezervarea dumneavoastra. In cazul in care este o situatie urgenta care nu permite inceperea calatoriei sau va aflati deja la hotel, puteti apela numarul de telefon de urgenta existent pe voucherul de calatorie.

Am ajuns la receptie si nu sunt multumit, ce fac?

In functie de ce anume va nemultumeste cu privire la hotel, trebuie in primul rand sa va adresati receptiei, toate problemele de ordin administrativ trebuie adresate hotelierului. Daca veti considera ca acesta nu este receptiv la cerintele dumneavoastra, puteti apela numarul de telefon de urgenta existent pe voucherul de calatorie. Agentia va media discutia si face tot posibilul sa obtina cele mai bune conditii pentru dumneavoastra, dar trebuie sa aveti in vedere ca repartizarea camerelor in hotel precum si prestarea efectiva a serviciilor se va face de catre hotel.

A avut loc un eveniment si nu mai pot ajunge la cazare, cum procedez?

Daca trebuie sa plecati la drum si are loc un eventiment care impiedica calatoria (imbolnavirea grava brusca, accident, situatii imprevizibile etc.), va rugam apelati nr de urgenta de pe voucherul de cazare si mentionati acest lucru, daca aveti incheiata o asigurare storno, de asemenea va trebui sa anuntati si asiguratorul. Nu se garanteaza anularea fara penalizari, vom incerca sa discutam cu unitatea hoteliera situatia si in functie de decizia acesteia va comunicam daca vor fi sau nu penalizari sau daca accepta o amanare a sejurului.

Voi ajunge mai tarziu la cazare, trebuie sa anunt?

Da, in cazul in care veti intarzia la cazare, trebuie sa anuntati in prealabil unitatea hoteliera. In cazul in care nu ajungeti la check-in in ziua stabilita, hotelierul are dreptul sa considere neprezentare/No-show si sa anuleze rezervare cu penalizarile aferente.

Am facut o rezervare si vreau sa merg cu autocarul. Cum procedez?

Transmiteti un email agentului alocat pe rezervarea dumneavoastra, acesta va reveni cu oferta si ulterior cu factura proforma. Rezervarea locurilor la autocar se va face doar dupa achitarea acestora.

Documentele primite prin e-mail sunt valabile?

Documentele se primesc pe e-mail, in format electronic si sunt valabile in orice conditii. Daca doriti documentele “in original”, putem printa noi documentele pentru dumneavoastra si le vom trimite prin curierat rapid cu plata la destinatie (cca 20 lei / colet dar poate varia in functie de destinatie).

Pot sa iau cu mine si animalul de companie ?

Nu toate hotelurile permit iar cele care permit conditioneaza pentru animale de companie de dimensiuni mici. In general, se achita o taxa suplimentara (intre 5 si 10 euro / zi). Va rugam adresati-va consultantului dumneavoastra pentru mai multe detalii

As dori o camera cu vedere buna si etaj superior. Se poate ?

Daca ati achitat pentru o camera cu vedere la mare, cu siguranta veti primi o camera cu vedere la mare. Daca in oferta nu sunt definite tarifar aceste diferente, solicitarea dumneavoastra nu poate fi garantata. Vom transmite solicitarea dumneavoastra la hotel si, in cazul in care exista disponibilitate in ziua in care sositi, cu siguranta veti primi ceea ce va doriti

Am 2 copii si nu vreau sa declar pe unul din ei a.i. sa obtin un pret mai mic. Se poate ?

Travel Planner nu recomanda o astfel de practica. Nu de putine ori turistii care au incercat sa declare mai putine persoane au intampinat situatii neplacute. In cazul in care varianta de cazare nu se incadreaza bugetului dumneavoastra, adresati-va consultantului dumneavoastra pentru recomandarea unei variante cu raport calitate pret potrivit bugetului de care dispuneti.

Pot sa rezerv locul de parcare ?

Din pacate, locul de parcare nu poate fi rezervat.

Vreau sa schimb perioada vacantei. Se poate ?

Daca hotelul are camere disponibile in perioada solicitata si daca permit conditiile ofertei contractate, nu este nicio problema. E posibil ca in perioada in care doriti sa calatoriti sa fie un pret diferit fata de perioada contractata initial. In cazul in care ati optat pentru o oferta early booking, este posibil ca aceasta modificare sa atraga pierderea acestei reduceri.

De ce se aplica penalizari in cazul anularilor ?

Hotelurile au un numar finit de camere si scopul principal este acela de a avea un grad de ocupare cat mai mare. Avand o camera rezervata si platita, hotelierul nu mai accepta rezervari si are siguranta acelei rezervari. Cu cat anularea se face mai aproape de data inceperii vacantei, cu atat hotelierului ii este mai greu sa vanda camera respectiva cu posibilitatea de a nu vinde deloc acea camera. De aceea si valoarea penalizarii creste o data cu apropierea datei de incepere a vacantei.

Se fura masini in Bulgaria ?

Cu siguranta nu putem vorbi despre o regula in ceea ce priveste furtul de masini. Nu spunem ca nu se intampla ci ca nu este un obicei sa se fure masini pe litoralul Bulgariei. Marea majoritate a hotelurilor au parcare pazita. In cazul in care la hotel nu exista loc de parcare, personalul acestuia va directioneaza catre cel mai apropiat loc de parcare securizat. Probabilitatea de a fi victima unui furt de masina pe litoralul Bulgariei este aceeasi cu cea de a fi furata din fata casei.

Aveti un telefon la care va pot contacta in caz de urgenta ?

O data cu documentele de vacanta, veti primi si un numar de urgenta la care puteti suna 24/24h. Speram totusi sa nu aveti ocazia sa il folositi decat dupa vacanta, sa ne spuneti ca totul a fost in regula si ca doriti sa reveniti.

Ce sunt noptile gratuite ?

Un tip de promotie care, la un anumit numar de nopti contractat, primiti una sau mai multe nopti gratuite. In general, aceasta promotie este valabila pentru un minim de 7 nopti (dar sunt si cazuri cand se ofera si pentru minim 4 sau 5 nopti) si un maxim de 21 nopti. Cel mai des promotia apare ca 7=6 sau 21=15 si se traduce stai 7 nopti si platesti 6 nopti. Sunt multe cazuri in care promotia “nopti gratuite” se combina cu promotia “early booking” obtinandu-se astfel un pret foarte avantajos, cu reduceri de pana la 50-60%. De cele mai multe ori, acest tip de promotie il veti intalni in extra sezon.

Ce inseamna infant ?

Copii care au varstele cuprinse intre 0 si 2 ani si care, in general, beneficiaza de gratuitate. Unele hoteluri considera infant copii pana la 3 sau 4 ani. De obicei, hotelurile ofera gratuit patut pentru infanti. Va recomandam sa va adresati consultantului dvs pentru mai multe detalii.

Ce inseamna early booking ?

Aceasta promotie, de obicei apare cu cca 6 luni inainte de inceperea sezonului si presupune acordarea unor reduceri de pana la 40%-50% (cele mai multe intre 10-25%) turistilor care aleg sa-si faca rezervarile de vacanta din timp. Cu cat rezervarile se fac mai devreme, cu atat reducerile sunt mai mari. In general sunt stabilite mai multe praguri cu procente diferit de reduceri in functie de momentul rezervarii (ex: 10% pentru rezervari trimise si achitatate pana la 30.04; sau 5% pentru rezervari trimise si achitate pana la 31.05);

Marele avantaj al acestei promotii este acela ca puteti achizitiona vacante la pret de last minute acolo unde va doriti, cand va doriti. In sezon, este posibil sa nu gasiti disponibilitate la hotelul si in perioada pe care o doriti. In cazul in care doriti sa schimbati numele unei persoane sau sa schimbati perioada, de ce le mai multe ori se pierde reducerea.

Ce inseamna last minute ?

Last minute se refera la rezervarile pe ultima suta de metri pentru o vacanta ce va avea loc peste putin timp (ex: fac o rezervare astazi si plec peste 2 ore, sau cateva zile). Noua ne place sa credem ca se refera si la ofertele promotionale care expira peste putin timp. Ofertele last minute vin cu reduceri considerabile insa principalul dezavantaj este acela ca de cele mai multe ori disponibilitatea este limitata si perioada vacantei, poate nu este tocmai cea preferata.