TravelPlanner
Înapoi la meniu
TravelPlanner

Despre documentele de calatorie

Dupa inregistrarea primei plati veti primi din partea noastra un SMS in acest sens, factura fiscala cu valoarea aferenta, dar si contractul de prestari servicii, agreat in prealabil de catre dumneavoastra in momentul in care ati plasat cererea de rezervare. De asemenea, daca veti face plata integrala a vacantei, atunci se va elibera si voucherul de cazare.

In cazul in care ati achitat doar un avans, in apropierea datei scadente veti primi factura proforma pentru achitarea diferentei si ulterior se va elibera voucherul de cazare.

In cazurile exceptionale, cand confirmarea rezervarii nu se va putea efectua fara plata din partea dumneavoastra (situatiile cand intrarea la cazare este foarte apropiata, iar hotelul aplica penalizari din momentul confirmarii), mai intai veti primi proforma de plata si ulterior, dupa inregistrarea platii, veti avea voucherul de cazare, contractul si factura.

La receptia hotelului veti avea nevoie doar de voucherul emis de agentie si de actele de identitate valabile (CI sau Pasaport; pasaportul este obligatoriu pentru copii sub 14 ani). In cazul minorilor care nu sunt insotiti de ambii parinti este necesara procura (in unele cazuri si cazier) de la parintele ce nu il insoteste. Pentru turistii de alte nationalitati sau orice alte situatii speciale va rugam consultati site-ul: MAE sau al Politiei de Frontiera.

Pentru calatoria in Turcia este obligatoriu ca toti turistii sa detina un pasaport valabil minimum 6 luni de la intrarea in tara.

Documentele de calatorie (voucher) se transmit in format electronic pe emailul dumneavoastra si sunt valabile la destinatie. Se pot prezenta atat in format printat, dar si electronic.

Verificati cu atentie voucherul de cazare. Orice neconcordanta trebuie semnalata inainte de inceperea calatoriei. Unele hoteluri pot solicita la check-in carti de credit sau depozit rambursabil pentru cazare.

Intrebari si raspunsuri despre documentele de calatorie

Care sunt documentele necesare la hotel?

In general receptia hotelului solicita voucherul de calatorie emis de agentie si actele de identitate ale turistilor inscrisi pe voucher. Este foarte important ca toate datele mentionate pe voucher sa corespunda cu datele din actele de identitate. Orice neconcordanta intre acestea intra in sarcina turistului si poate genera costuri suplimentare la check-in. Singura exceptie de la aceasta regula o reprezinta prenumele: este suficient ca pe voucher sa apara un singur prenume, langa numele de familie.

Ce documente sunt necesare pentru calatoria cu copii?

Cei mici pot calatori pe baza pasaportului sau a cartii de identitate si insotiti de parinti sau de un tutore legal. In cazul in care sunt insotiti doar de un parinte sau de un custode pe durata calatoriei, sunt necesare o copie cazierului acestuia si o imputernicire notariala de iesire din tara.

Ce documente sunt necesare pentru calatoria cu masina?

Pentru iesirea din tara cu autoturismul sunt necesare talonul auto (certificatul de inmatriculare) si cartea verde (asigurarea auto).

De ce am nevoie de o asigurare de calatorie?

Asigurarea medicala privata de calatorie este optionala, dar recomandata. In general, serviciile medicale din cadrul statiunilor sunt prestate de operatori privati (medici in cabinete individuale, clinici private, etc) care pot avea niste costuri foarte mari. De aceea, pentru o suma modica este recomandat sa achizitionati o polita de asigurare medicala care permite decontarea, pe loc sau la intoarcerea in tara, a cheltuielilor medicale de la destinatie. Se poate apela si serviciul public de sanatate in cazul tarilor UE pe baza cardului european de sanatate, insa timpul de asteptare poate fi mai mare sau disponibilitatea serviciilor redusa.

Care este valabilitatea necesara pentru documentele de identitate?

In cazul calatoriilor din spatiu UE, actele de identitate sunt valabile (pasaport sau CI) conform datei de expirare a acestora pana la intoarcerea in tara. Pentru Turcia (tara non-UE) este necesar ca pasaportul sa fie valabil minimum 6 luni de la intrarea in tara.

Pot primi documentele acasa?

Se pot transmite documentele de calatorie prin curierat rapid cu plata la destinatie daca doriti. Insa toate documentele emise in format electronic sunt valabile pe durata relatiei contractuale cu agentia. Pentru cazare la hotel, voucherul nu are nevoie de semnatura si stampila agentiei in original.

Contractul primit pe email este valabil sau trebuie sa il trimit semnat?

Da, contracul emis prin email este valabil. Conform termenilor de utilizare a website-ului travelplanner.ro, odata ce ati efectuat plata rezervarii, inseamna ca ati acceptati conditiile incluse in contract.

Datele de nastere ale copiilor din voucher nu corespund cu cele din actul de identitate.

In acest caz este necesar sa transmiteti un email cu datele corecte de nastere ale copiilor pentru a nu intampina probleme la cazare.

La hotel ne-am prezentat alte persoane sau mai multe persoane decat figureaza pe voucher.

In cazul in care la check-in se prezinta alte persoane sau mai multe persoane decat cele inscrise pe voucher, turistii vor suporta diferentele de tarif sau taxele suplimentare ce se pot aplica de catre hotelier. Agentia nu este raspunzatoare pentru eventualele neconcordante intre datele inscrise pe voucher si cele din actele de identitate.

Am platit si nu am primit voucherul de cazare

Voucherul de cazare il trimitem pe email imediat ce se inregistreaza plata. Este posibil ca plata prin banca nu s-a inregistrat, sau este in curs de procesare.

Daca nu ati primit documentele nici dupa 48 de ore dupa plata, va rugam sa trimiteti dovada platii pe email la contabilitate@travelplanner.ro cu mentiunea ca nu ati primit documentele. De asemenea, se intampla frecvent ca emailul cu documentele sa ajunga in SPAM, de aceea este indicat sa verificati mai intai acolo.

Documente pentru calatoria cu animale de companie

Daca animalul de companie este caine, pisica sau dihor, trebuie sa detineti un pasaport UE pentru animalele de companie eliberat de un veterinar autorizat în acest sens de autoritatea competenta. Acest pasaport certifica faptul ca animalul tau de companie a fost vaccinat impotriva rabiei cu mai mult de 21 de zile si cu mai putin de 1 an inainte de data plecarii. In unele state membre sunt necesare si alte tratamente aplicate animalului de companie, pentru a fi permisa intrarea, precum deparazitarea.