TravelPlanner
Înapoi la meniu
TravelPlanner

Despre documentele de calatorie

Dupa inregistrarea primei plati veti primi din partea noastra notificarea de plata, factura fiscala cu valoarea aferenta, dar si contractul de prestari servicii, agreat in prealabil de catre dumneavoastra in momentul in care ati plasat cererea de rezervare. Daca se va inregistra plata integrala, atunci se va elibera si voucherul de cazare.

In cazul in care ati achitat doar un avans, in apropierea datei scadente veti primi factura proforma pentru achitarea diferentei si ulterior se va elibera voucherul de cazare.

In cazurile exceptionale, cand confirmarea rezervarii nu se va putea efectua fara plata din partea clientului (situatiile cand intrarea la cazare este foarte apropiata), se va astepta intai confirmarea si odata cu aceasta si restul documentelor.

La receptia hotelului veti avea nevoie doar de voucherul de calatorie emis de agentie si de actele de identitate valabile (CI sau Pasaport si Pasaport pentru copii sub 14 ani). In cazul minorilor care nu sunt insotiti de ambii parinti este necesara procura (in unele cazuri si cazier). Pentru turistii de alte nationalitati sau orice alte situatii speciale va rugam consultati site-ul: https://www.mae.ro/travel-conditions sau https://www.politiadefrontiera.ro/

Pentru calatoria in Turcia este obligatoriu ca toti turistii sa detina un pasaport valabil minimum 6 luni de la intrarea in tara.

Documentele de calatorie se transmit in format electronic pe emailul dumneavoastra si sunt perfect valabile la destinatie. Se pot prezenta atat in format printat, dar si electronic.

Verificati cu atentie voucherul de cazare, orice neconcordanta trebuie semnalata inainte de inceperea calatoriei. Unele hoteluri pot solicita la check-in carti de credit sau depozit rambursabil pentru cazare.


Intrebari si raspunsuri despre documentele de calatorie

Care sunt documentele necesare la hotel?

In general receptia hotelului solicita voucherul de calatorie emis de agentie si actele de identitate ale turistilor inscrisi pe voucher. Este foarte important ca toate datele mentionate pe voucher sa corespunda cu datele din actele de identitate. Orice neconcordanta intre acestea intra in sarcina turistului si poate genera costuri suplimentare la check-in.

Ce documente sunt necesare pentru calatoria cu copii?

Cei mici pot calatori pe baza pasaportului sau a cartii de identitate (in cazul in care sunt insotiti de parinti sau de un tutore legal). In cazul in care sunt insotiti doar de un parinte sau de un custode pe durata calatoriei, sunt necesare o copie cazierului acestuia si o imputernicire notariala de iesire din tara.

Ce documente sunt necesare pentru calatoria cu masina?

Pentru iesirea din tara cu autoturismul sunt necesare talonul auto (certificatul de inmatriculare) si cartea verde (asigurarea auto)

De ce am nevoie de o asigurare de calatorie?

Asigurarea medicala privata de calatorie este optionala, dar recomandata. In general, serviciile medicale din cadrul statiunilor sunt prestate de operatori privati (medici cabinete individuale, clinici private etc) care pot avea niste costuri foarte mari. De aceea, pentru o suma modica este recomandat sa activati polita de asigurare medicala care permite decontarea imediata sau la intoarcerea in tara a serviciilor medicale din destinatie. Se poate apela si serviciul public de sanatate in cazul tarilor UE pe baza cardului european de sanatate, insa timpul de asteptare poate fi mai mare sau disponibilitatea serviciilor redusa.

Care este valabilitatea necesara pentru documentele de identitate?

In cazul calatoriilor din spatiu UE, actele de identitate sunt valabile (pasaport/CI) conform datei de expirare a acestora pana la intoarcerea in tara. Pentru Turcia (tara non-UE) este necesar ca pasaportul sa fie valabil minimum 6 luni la intoarcerea in Romania.

Pot primi documentele acasa?

Se pot transmite documentele de calatorie prin curierat rapid cu plata la destinatie in cazul in care se solicita. Insa toate documentele emise in format electronic sunt perfect valabile pe durata relatiei contractuale cu turistul.

Contractul primit pe email este valabil sau trebuie sa il trimit semnat?

Da, contracul emis prin email este valabil.

Datele de nastere ale copiilor din voucher nu corespund cu cele din actul de identitate.

In acest caz este necesar sa transmiteti un email cu datele corecte de nastere ale copiilor pentru a nu intampina probleme la check-in.

La hotel ne-am prezentat alte persoane sau mai multe persoane decat figureaza pe voucher.

In cazul in care la check-in se prezinta alte persoane sau mai multe persoane decat cele inscrise pe voucher, turistii vor suporta diferentele de tarif sau taxele suplimentare ce se pot aplica de catre hotelier. Agentia nu este raspunzatoare pentru eventualele neconcordante intre datele inscrise pe voucher si cele din actele de identitate.