Măsuri luate de hotelurile din Grecia in contextul coronavirus pentru o vacantă plăcută si sigură în 2020

Grecia a fost una dintre țările date ca exemplu de bune practici în gestionarea pandemiei COVID-19, iar acestea continua printr-o bună planificare a procedurilor și măsurilor pe care le recomandă în unitățile de cazare pentru siguranța turiștilor în contextul relaxării pandemice.

Un plan de precauție pentru o vacanță liniștită

Măsurile generale recomandate în Grecia se implementează  adaptat fiecărui hotel în parte în funcție de specificul său. Acestea conferă confortul unei vacanțe relaxate în 2020, întrucât procedurile recomandate sunt oricum similare celor pe care turistul le urmează acasă, în viața de zi cu zi. 

Procedurile și măsurile ele vor fi implementate de fiecare unitate hotelieră. Acestea pot fi schimbate în funcție de evoluția pandemică și  hotărârile luate la nivel guvernamental sau regional, la nivelul fiecărei țări de tranzit. 

Costurile persoanelor  testate pozitiv cu COVID 19 pe durata șederii în Grecia, asigurate de Guvern

Guvernul grec a anunțat săptămâna trecută că acoperă costurile de cazare și tratament pentru persoanele care au fost testate pozitiv pe durata vacanței în Grecia. Aceștia vor fi cazați separat, în hoteluri special amenajate. Scopul guvernului de la Atena este să asigure condițiile condiții de maximă de siguranță pentru localnici și turiști deopotrivă. 

Protocoale de siguranta aplicate în toate hotelurile din țară pentru buna funcționare în contextul relaxării pandemice

Ministerul Turismului din Grecia a întocmit un plan de acțiune pentru prevenirea gestionarea și limitarea răspândirii virusului. Măsurile, conforme cu indicațiile instituției de sănătate publică din Grecia, constau între un set de măsuri și recomandări care urmează a fi aplicată atât de personalul hotelier cât și de turiști. Aceste pot fi modificate în funcție de evoluția stării de sănătate publică și deciziile internaționale în domeniu. 

Concret:

  • Hotelurile sunt obligate să aibă sau sa colaboreze cu un medic pe toată durata sezonului estival 2020. 
  • Rolul medicului este de a acorda prim ajutor când situația o cere, dar și să testeze și să gestioneze cazurile de COVID în care apare suspiciunea infectării. 

Proceduri de cazare în Grecia în 2020 

  • Fișa de înregistrare (check-in) va fi completată doar de către personalul de recepție, turistul doar o semnează. 
  • Amplasarea la intrările principale de covorașe și geluri dezinfectante.
  • Amplasarea de dispozitive cu soluții dezinfectante în  zone publice precum: recepție, lifturi șa.
  • Zonele de obicei aglomerate vor fi demarcate culoare pentru păstrarea distanței recomandate. Acestea se vor găsi  la lifturi, restaurant, holuri. 
  • Se recomandă folosirea lifturilor doar dacă este absolut necesar. 
  • Se recomanda plata cu cardul pentru toate serviciile hotelului. 
  • Facturile, chitanțele și notele de plată se recomandă să fie trimise pe email.
  • Check-out-ul se recomandă să fie făcut înainte de ora 11:00, check-in-ul începând cu ora 15 pentru a avea timp suficient pentru curățenie, dezinfectare și aerisire pe cale naturală. 
  •  Unele hoteluri din Grecia posibil să restricționeze accesul persoanelor străine care nu sunt cazate în acea unitate. 

Instruirea personalului hotelier 

Pentru a lua măsuri și  putea răspunde clienților, personalul hotelurilor va purta echipament de protecție (măști și mănuși) și va  fi instruit asupra modului de transmitere a SARS-COV-19 și a măsurilor luate de către unitate de cazare. De asemenea, angajații unităților de cazare vor fi obligați să respecte măsurile impuse de contextul actual: spălarea frecventă a mâinilor cu apă și săpun, distanțarea solicitată de organismele de sănătate publică, evitarea contactului mâinilor cu fața.

Starea de sănătate a angajaților va fi monitorizată  zilnic. 

Noi reguli de comunicare 

Reprezentații hotelurilor vor informa periodic sau ori de câte ori este nevoie despre măsurile luate. Se recomandă comunicarea pe cale electronică (site, email) și eliminarea pe cât posibil a materialelor informative prin din holurile hotelului. 

Unele hoteluri posibil să recomande ca anumite proceduri să fie făcute online în măsura în care unitatea a facilitat digitalizarea comunicării. Aceasta se referă la  check-in și programările la spa, fitness, room service sau chiar comenzi la restaurant pentru mesele a – la – carte. 

Măsuri de curățenie și dezinfectare în camere și zone publice

  • Suprafețele care implică contact direct vor fi dezinfectate periodic. Aceasta se referă, dar nu se limitează la clanțe, bare ale scărilor, mese, cartele de acces și cititorul aferent, meniuri din restaurante șa.
  • Reprezentații hotelurilor vor cere acordul ca dezinfectarea și curățenia să se facă la check-in/ check-out. 
  • Schimbul de lenjerie și menajul posibil să fie efectuat doar la cererea turistului, dacă turistul nu solicită menaj zilnic. 
  • Li se va recomanda turistilor sa folosească pe cât de puțin posibil sistemul de climatizare. 
  • Telecomenzile TV și ale aparatelor de aer condiționat vor fi protejate de huse de unică folosință. 

Servirea mesei în Grecia în 2020

  • Accesul în zonele de restaurant și mic dejun se va face pe cât posibil pe o singură intrare.
  • Distanța între mese va fi de 1.5 – 2.0 m, iar la masă vor fi așezate maxim 6 persoane în funcție de numărul de persoane în familie. 
  • Posibil să se amplaseze mai multe zone de bufet suedez, evitând astfel aglomerarea.
  • Preparatele alese de clienți, precum și vesela, vor fi servite de către personalul hotelului. Angajați vor purta mască și mănuși. 
  • Personalul care va servi la bufet va purta măști și mănuși de protecție și va înmâna preparatele selectate de oaspeți, tacâmurile și vesela, pentru a evita atingerea lor de mai multe persoane.
  • În unitățile în care se riscă aglomerarea, o măsură probabilă va fi să organizeze serii, la intervale orare diferite. 
  • Intre cele două serii toate suprafețele și aparatura din restaurant va fi dezinfectată .
  • În cazul pensiunii all-inclusive, servirea bufet suedez poate fi înlocuită cu meniu a la carte, pe bază de precomandă. 

Accesul la piscine și activități de agrement

În 2020 vor fi autorizate doar piscinele exterioare, cu suficient spațiu pentru respectare măsurilor actuale de distanțare. Demn de menționat că  experții în sănătate confirmă că virusul nu poate fi luat din apa piscinei, datorită clorului existent în apă. 

Șezlongurile de la piscină sau plajă vor fi amplasate la o distanță minimă de 2 m unul de celălalt. Programul de agrement posibil să fie adaptat pentru a respecta distanțarea socială. În exterior se recomandă distanțarea socială, fără a fi nevoie să se poarte măști. 

Locurile joacă sau de agrement pentru copii

Și pentru acestea se recomandă distanțarea socială și evitarea aglomerării. 

Activități de spa/ wellness

Turiștii vor trebui să se programeze pentru activitățile de spa. La centru se aplică reguli de distanțare socială, adecvate fiecărei unități în parte. 

Magazinele din hoteluri

Pentru a păstra distanța socială adecvată, podeaua magazinelor va fi marcată  la distanțe adecvate. 

Apel la responsabilitatea și grija turiștilor

Reprezentanții unităților de cazare din Grecia fac apel la turiștii veniți pe litoral și în insulele grecești să păstreze măsurile de distanțare socială, dezinfectarea mâinilor și igiena respiratorie, precum și la semnele de tuse. 

Travel Planner Conecteaza-te cu noi pentru o experiență completă!

Simplifici procesul de rezervare și ții legatura cu noi pentru oferte exclusive și informații de călătorie

sau
Login cu Facebook Login cu Google
Continuand, inseamna ca esti de acord cu Termenii de utilizare a site-ului si Politica de confidențialitate TravelPlanner.ro

Esti pe maini bune. Vezi ofertele si rezerva in siguranta la conditii super avantajoase.

Ai vazut ofertele noastre ?