Ce inseamna overbooking si modificari last minute in turism si ce e important sa ai in vedere

Intentionezi sa-ti rezervi o vacanta, insa vrei sa te pui la curent cu semnificatia anumitor termeni folositi in turism despre care nu cunosti prea multe detalii sau pur si simplu esti curios ce presupune situatia in care hotelul tau este overbooked? 

Vei gasi mai jos explicatia acestora, dar si detalii referitoare la fiecare situatie in parte, astfel incat sa stii la ce sa te astepti. 

Totodata, la noi pe site vei gasi si unele dintre cele mai bune oferte de vacanta pentru destinatii apropiate de casa, precum vacante litoral Bulgaria, vacante Grecia si vacante Turcia, cu o multitudine de variante de hoteluri din care sa poti selecta ce ti se potriveste mai bine.

Ce inseamna overbooking 

Overbooking-ul este o practica foarte des intalnita, legala si reglementata, care face referire la cazurile de suprarezervare a locurilor din unitatile hoteliere, din avioanele companiilor aeriene, a locurilor disponibile pe vasele de croaziera, etc. 

Overbooking-ul presupune vanzarea unui numai mai mare de locuri fata de numarul de locuri efectiv disponibile intr-o anumita unitate. Aceasta practica este extrem de des intalnita pentru ca statistic exista un procent de clienti care anuleaza rezervarile, procent care poate varia in functie de diferite situatii si politici practicate de hotel. In industria hoteliera, business-urile active se confrunta frecvent cu probleme legate de anulari sau neprezentari ale clientilor in respectivele unitati de cazare, iar hotelierii vor sa se asigure ca gradul de ocupare va fi cat mai aproape de 100%. In acest sens, chiar daca un hotel are la dispozitie 100 de camere, in realitate, ar putea vinde 110 camere. De ce? Pentru a diminua pe cat posibil pierderile. 

Practica este foarte intalnita si la companiile aeriene, tocmai pentru ca exista un procent de pasageri care nu se prezinta la imbarcare. 

Ce este important de retinut despre overbooking e ca aceasta practica trebuie perceputa cumva drept o necesitate, nicidecum rea-vointa, tertip, etc, asa cum majoritatea au tendinta sa creada la inceput. Overbooking-ul este o modalitate prin care aceste afaceri incearca sa-si reduca din pierderile uneori substantiale. 

Ce se intampla in caz de overbooking?

Daca un anumit client, spre exemplu al unei agentii de turism, se afla intr-o asemenea situatie, agentia trebuie sa ofere turistului alternative corespunzatoare. 

In general, turistul trebuie sa primeasca servicii turistice cel putin asemanatoare ca si grad de confort cu cele platite, insa in multe dintre cazuri, turistul va primi poate chiar si ceva in plus, o compensatie mica, pentru disconfortul creat. 

In cazul in care agentia nu reuseste sa prezinte o alternativa agreata de turist, aceasta trebuie sa restituie turistului diferenta dintre serviciile turistice achitate si cele efectiv primite. 

Ce sunt modificarile/informarile last minute 

In cazul unei agentii de turism, modificarile last minute de genul inchiderea unui hotel sau intarzierea deschiderii unui hotel, inchiderea unor anumite facilitati din cadrul unui hotel, inchiderea piscinei interioare, inchiderea centrului SPA, etc, sunt transmise catre turisti in momentul in care sunt primite efectiv de catre agentie. 

Aceste tipuri de modificari last minute pot aparea oricand din momentul unei rezervari si sunt independente de agentia de turism, pentru ca unitatile de cazare isi rezerva dreptul de a face modificari ale serviciilor, fara o notificare in prealabil, desigur, atunci cand situatia o impune. 

De ce apar astfel de situatii? Unitatile hoteliere se pot confrunta cu probleme de ordin tehnic sau administrativ sau, asa cum ne-a invatat experienta contextului pandemic actual, cu diferite situatii neprevazute care implica anumite reguli (de genul limitarea accesului la piscina interioara, etc). 

Modificari/informari last minute facute de catre turist/client 

In aceeasi masura, si turistul poate solicita anumite modificari de ultim moment agentiei. 

Se poate intampla ca acesta sa aiba nevoie sa modifice perioada de vacanta, numele persoanelor care vor calatori, hotelul, componenta grupului, date care au fost comunicate initial gresit, etc. Pentru a face acest lucru, trebuie anuntata agentia, iar in unele cazuri, trebuie asteptata confirmarea hotelului la tariful actual. De ce? Pentru ca daca pachetul initial a fost achizitionat printr-o oferta de tip early booking sau o oferta speciala, acest lucru presupune si ca clientul a beneficiat la acel moment de tarife speciale, carora li se aplica insa si conditii speciale. 

Clientul poate face anumite modificari, insa pentru unele dintre acestea se vor aplica taxe suplimentare sau se va pierde reducerea oferita initial. 

Concluzionand, speram ca informatiile din acest articol ti-au fost de ajutor, iar daca ai nevoie de sugestii sau inspiratie la capitolul destinatii de vacanta, te asteptam pe travelplanner.ro, cu unele dintre cele mai bune oferte pentru Bulgaria, Grecia si Turcia!

Alte articole care te pot interesa

Travel Planner Conecteaza-te cu noi pentru o experiență completă!

Simplifici procesul de rezervare și ții legatura cu noi pentru oferte exclusive și informații de călătorie

sau
Login cu Facebook Login cu Google
Continuand, inseamna ca esti de acord cu Termenii de utilizare a site-ului si Politica de confidențialitate TravelPlanner.ro

Esti pe maini bune. Vezi ofertele si rezerva in siguranta la conditii super avantajoase.

Ai vazut ofertele noastre ?