Top 10 trucuri pentru o dieta de vacanta la all inclusive. Ce sa mananci si ce activitati sa faci

Postat de

Vacanta de vara este momentul pe care il astepti un an intreg. Iti faci planuri si numeri zilele pana la momentul in care urci in masina si pleci. Iar daca ai ales deja o destinatie aproape de casa, cum sunt Bulgaria, Grecia si Turcia, stii deja ca vei ajunge repede si te vei bucura de relaxare. Cum faci insa cu dieta in vacanta?

Daca inca nu te-ai hotarat unde mergi in concediu, ti-am pregatit pe site-ul nostru oferte All Inclusive cu pana la 40% reducere, avans 0 la rezevare si conditii superflexibile de anulare. Banii tai nu se pierd in niciun moment. Iar conditiile de intrare in Bulgaria, Grecia si Turcia arata din ce in ce mai bine. 

Stim ca vacanta este despre liniste, cocktailuri, mancare buna, mare si soare, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa-ti neglijezi starea de sanatate si forma fizica. 

Am stat de vorba cu prietenul nostru Alex Stanciu, profesor de nutritie si fizioterapeut, care ne-a oferit 10 trucuri pe care le poti pune in aplicare in vacanta pentru a fi in forma. Ba chiar s-ar putea sa te intorci cu o greutate mai mica decat cea cu care ai plecat. Iata care sunt sfaturile lui Alex pentru tine. 

1. Fii atent la combinatiile alimentare.

Stim ca esti tentat sa incerci toate bunatatile de la All Inclusive, dar trebuie sa ai grija la digestie. Nu vrei ca vacanta sa iti fie distrusa de indigestii, balonare sau aciditate. 

Ce reguli trebuie sa retii:

  • nu combina grasimile si carbohidratii;
  • nu combina proteinele si carbohidratii complecsi;
  • nu amesteca fructele acide cu cele dulci;
  • consuma pepenii singuri.

Ce combinatii functioneaza:

  • proteine si legume fara amidon;
  • grasimi si proteine;
  • carbohidrati complecsi cu legume;
  • fructe sub-acide cu fructe acide;
  • fructe sub-acide cu fructe dulci;

Cateva exemple:

  • Proteine: carne, lactate, oua, peste
  • Carbohidrati complexi  cartofi, linte, fasole, orez, paine
  • Grasimi: nuci, seminte, uleiuri, avocado, masline, unt 
  • Fructe dulci: banane, curmale, stafide, smochine
  • Fructe acide: citrice, fructe de padure
  • Fructe subacide: mere, pere, mango, caise, cirese

Iata cateva reguli de baza:

  • Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si singura in care te poti rasfata deplin cu paine, carnaciori sau bunatati. Daca poti, alege, totusi, iaurt vegetal cu cereale integrale sau o omleta cu legume sau chiar un porridge din fulgi de ovăz si fructe. 
  • Consumi carne, oua sau branzeturi la mesele principale? Manaca-le alaturi de o salata, in niciun caz cu orez sau cartofi.  
  • Alege peste bogat in grasimi bune, precum somonul, macroul, heringul sau tonul. Fructele de mare sunt, de asemenea, o varianta excelente. Servite, bineinteles, langa legume sau salata.
  • Daca vrei sa mananci branzeturi, pune-ti in farfurie doar variantele cu putine grasimi si evita branzeturile maturate. Exceptia de la regula combinatiilor alimentare: struguri si branza cu mucegai. Secretul acestei combinatii tine de asimilarea eficienta a resveratrolului, acel antioxidant cu efecte anti-imbatranire in organism din struguri care, in prezenta grasimii din branza, este asimilat eficient.
  • Supa reprezinta o varianta excelenta si saraca in calorii atunci cand ti-e foame. Nu exagera, insa cu dressing-urile de smantana. 
  • Daca nu poti rezista tentatiilor, consuma pizza, paste si patiserie la masa de pranz si nu exagera cu cantitatile. 
  • Daca ti-e pofta de dulce, mananca fructe si miere sau bea fresh-uri din fructe.
  • Daca poti renunta la cafea iti recomand ceaiurile din plante naturale neindulcite sau indulcite cu miere.
  • Alege intotdeauna apa cu lamaie in favoarea sucurilor indulcite. 

Intreaba personalul restaurantului

Afla care sunt cele mai sanatoase feluri de mancare pe care le-au gatit bucatarii. Evita prajelile cat poti de mult si pane-urile. Iar daca nu gasesti nimic in meniu care sa fie indeajuns de sanatos pentru tine, roaga-i sa iti pregatesca ceva ce probabil ti-ar placea si iti face bine. Mentioneaza daca ai alergii alimentare sau intolerante.

Renunta la sosuri si dressinguri

Cele mai multe dintre ele contin ulei si maioneza, cu multe calorii intr-o singura lingura. Inlocuieste-le cu un dressing pe care ti-l poti prepara singur din ulei de masline, suc de lamaie si condimente. In ceea ce priveste sosurile, cele de iaurt contin cele mai multe calorii.

Evita gustarile sarate si grăsimile polinesaturate

Stim, este aproape imposibil sa le rezisti: alune, covrigei, chipsuri, toate disponibile la discretie la All Inclusive. Doar ca sunt bogat calorice, nu iti satisfac foamea si au efecte mai putin placute asupra sanatatii.. Alege un fruct sau un iaurt atunci cand simti ca ai pofta de rontaieli. Sau fa-ti provizii de nuci, migdale, fructe uscatedar sa nu uiti sa le hidratatezi inainte. Aminteste-ti doar sa nu mananci mai mult de un pumn.

2. Incearca sa faci sport

Chiar daca esti in vacanta, sportul este la fel de important ca nutritia. Si nici macar nu trebuie sa-ti ocupe prea mult timp. 

Poti include un antrenament zilic de stretching si, de trei ori pe saptamana, un antrenament intens de 20 de minute de tip HIIT (high-intensity interval training). Acesta te ajuta sa arzi tesutul adipos si la 24 de ore dupa ce ai terminat antrenamentul.

Iar daca nu ai pofta de sport, mergi intr-un ritm sustinut 30 de minute pe zi, alearga sau ridica greutati. Sau alege cea mai eficienta forma de miscare in vacanta: inotul. O jumatate de ora de inot in fiecare zi te va mentine in forma intreaga vacanta. O alternativa buna sunt partidele de voley in apa.

Iata cate calorii arzi intr-o singura ora daca faci aceste activitati specifice vacantelor de vara:

  • alergare (16km/ora) – 800 calorii
  • jogging (9km/ora) – 500 calorii
  • condusul masinii – 160 calorii
  • baie fierbinte – 140 calorii
  • fotbal – 450 calorii
  • golf – 250 calorii
  • handbal – 550 calorii
  • tenis de masa – 300 calorii
  • dans – 230 calorii
  • inot – 750 calorii
  • plimbare – 300 calorii
  • yoga – 200 calorii
  • ciclism (21 km /ora) – 600 calorii
  • facutul patului – 180 calorii
  • urcatul scarilor – 900 calorii
  • somn – 65 calorii

3. Nu ignora sauna cand mergi in vacanta

Sauna are beneficii mari pentru sanatate: ajuta la eliminarea toxinelor din organism, astfel incat corpul tau isi va face detoxifierea mai rapid. Daca hotelul sau resortul in care esti cazat are centru SPA cu sauna, iti recomandam sa mergi in fiecare zi, macar 10 minute iar apoi sa te hidratezi cu săruri minerale si electroliti. 

4. Bea suficienta apa si evita alcoolul

Apa ajuta la eliminarea toxinelor din organism si iti mentine un echilibru in corp. Cantitatea pe care ar trebui sa o consumi este de 35ml/kg corp. Poti mari cantitatea pana la 45ml/kg corp sau chiar la 55ml/kg corp, in functie de activitate. 

Bea apa cu 15 minute inainte de mese, pentru o digestie mai buna. Apoi, consuma apa la o ora dupa masa. 

Este indicat sa bei o gura de apa ori de cate ori simti ca ti-e foame. De cele mai multe ori, corpul tau confunda senzatia de foame cu deshidratarea.

Incearca sa eviti alcoolul cat de mult poti. Pe langa faptul ca are multe calorii, te deshidrateaza. Daca vrei, totusi, sa bei ceva, alege un pahar de vin rosu. La fiecare pahar cu vin bea trei pahare de apa.

5. Respecta orele de masa

Este important sa iei masa la aceeasi ora pentru a-ti regla ritmul circadian. Iar la All Inclusive este mai usor ca niciodata sa faci acest lucru. Mergi la micul dejun, pranz si cina in intervalele de timp alocate de hoteluri si savureaza fructe sau iaurturi simple la gustari.

6. Urca mai multe scari

Stai la etajele superioare ale hotelului? Urca pe scari din cand in cand si evita liftul. Vei arde mai multe calorii si iti vei activa metabolismul printr-o activitate atat de usor de facut in vacanta. 

Iar daca stai la parter si primele etaje, urca si coboara scarile de cateva ori. Te vei simti mai fresh si mai plin de energie. 

7. Mediteaza

Vacanta este momentul perfect sa te relaxezi si sa scapi de stresul de la job. Meditatia si contemplarea te ajuta sa te conectezi mai bine cu propria persoana si cu mediul in care te afli. Iti scad nivelul de corizol (hormonul stresului) din organism, astfel incat toate sistemele vor incepe sa se vindece si sa se regenereze. Aminteste-ti toate lucrurile pentru care esti recunoscator si exprima-ti mai mult sentimentele fata de cei din jurul tau. 

8. Rasfata-te

Stim ca este greu sa rezisti tuturor tentatiilor culinare pe care restaurantele hotelurilor le pregatesc in meniurile All Inclusive. Asa ca, daca nu te poti abtine, iti recomandam sa mananci prajituri, zahar si junk food in prima parte a zilei, chiar inainte sa faci miscare. Si alege cele mai mici portii pe care le gasesti. Iti promitem ca iti vor satisface pofta de dulce. 

In a doua parte a zilei si seara, axeaza-te pe mese usoare si combinate corect: legume la aburi cu peste, salate de legume cu naut, fructe mare cu broccoli, linte cu legume fierte. 

In plus, trebuie sa stii ca si mancarea sanatoasa poate fi extrem de gustoasa. Te poti convinge de acest lucru chiar si la restaurantele a la carte din hoteluri si resorturi, care iti pregatesc combinatii sanatoase si savuroase in acelasi timp. 

9. Profita de SPA

Incheie ziua cu un masaj de relaxare, ce are un efect imediat in combaterea stresului. Rezerva-ti un masaj facial a doua zi si uita de toate grijile. Si nu uita ca te poti relaxa apoi la piscina. 

10. Respecta aceste reguli simple

  • Ocoleste bufeturile si locurile de masa daca nu iti este foame. In acest fel, vei evita orice tentatie.
  • Nu manca daca nu iti este foame. 
  • Nu iti umple farfuria pentru ca vei fi tentat sa mananci tot. Pune-ti portii mai mici si reumple farfuria daca nu te-ai saturat.
  • Opreste-te din mancat atunci cand simti ca nu iti mai este foame. 

Poti avea o vacanta cu obiceiuri sanatoase chiar si la All Inclusive si te poti intoarce acasa mai relaxat, mai usor si mai fericit. Asculta-ti corpul si respecta cateva reguli simple care te vor ajuta sa iti mentii forma fizica si starea de bine si in continuare. 

Si fa-ti deja planuri pentru urmatorul concediu. Alege una dintre destinatiile Travel Planner si cere-ne o oferta. Consultantii nostri iti vor oferi toate detaliile de care ai nevoie. 

We plan, you travel!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Selectati optiunea antispam

>
Rezerva mai usor
Autentifica-te in aplicatia Travel Planner pentru a rezerva mai repede si pentru a primi pentru cele mai bune oferte.
Login cu Facebook Login cu Google
sau
Continuand, inseamna ca este de acord cu Termenii si Conditiile